• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Основные публикации (2019-2024)

Статьи в журналах Q1/Q2 по профилю департамента маркетинга

Q1

2024

  • Rebiazina V., Sharko E., Berezka S. The impact of relationship marketing practices on companies’ market and financial performance in emerging markets // Journal of Economics, Finance and Administrative Science. 2024. Vol. 29. No. 57 doi.
  • Klimanov D., Tretyak O. Pandemic-driven business model sustainability: a review // Journal of Business & Industrial Marketing. 2024 doi
  • Sinitsyna E., Anand A., Miklós S. The role of internal communication on employee loyalty – a theoretical synthesis // Journal of Asia Business Studies. 2024 doi

 

2023
  • Butkovskaya V., Oyner O., Kazakov S. The impact of omnichannel integrated marketing communications (IMC) on product and retail service satisfaction // Journal of Economics, Finance and Administrative Science. 2023. Vol. 28. No. 56. P. 319-334. Doi
  • Lukina А., Sidorchuk R,,  Mkhitaryan S., Skorobogatykh I.,  Musatova Z. A New Combined Model for Assessing the Perceived Accessibility of Public Transport by Consumers in the Megapolis // Emerging Science Journal. 2023. Vol. 7. No. 6. P. 2239-2259. Doi
  • Mkhitaryan S., Skorobogatykh I., Shirochenskaya I., Timokhina G., Murtuzalievna T. Behavior of Russian Premium Fashion Consumers and Designers after the COVID-19 Pandemic and International Sanctions // Emerging Science Journal. 2023. No. 7. P. 128-144. Doi
  • Cuesta-Valiño P., Kazakov S., Gutiérrez-Rodríguez P., Lima Rua O. The effects of the aesthetics and composition of hotels’ digital photo images on online booking decisions//Humanities and Social Sciences Communications. 2023. Vol. 10. No. 1. Article 59.

 

2022
  • Krasnikov A., Jayachandran S. Building Brand Assets: The Role of Trademark Rights // Journal of Marketing Research. 2022. Vol. 59. No. 5. P. 1052-1082. Doi
  • Krasnikov A., Shultz C., Rebiazina V. Consumer Responses to COVID Policy Across the World: The Role of Community Resilience // Journal of International Marketing. 2022. Vol. 30. No. 4. P. 60-77. Doi
  • Azimi S., Chan K., Krasnikov A. How Fakes Make It Through: The Role of Review Features Versus Consumer Characteristics // Journal of Consumer Marketing. 2022. Vol. 39. No. 5. P. 523-537. Doi

 

2021
  • Butkouskaya V., Llonch-Andreu J., Alarcon-del-Amo M. The impact of customer performance on IMC outcomes: firm size moderation in the inter-country context // Journal of Economics, Finance and Administrative Science. 2021. Vol. 26. No. 52. P. 356-375. doi
  • Butkouskaya V., Llonch-Andreu J., Alarcón-del-Amo M. Strategic antecedents and organisational consequences of IMC in different economy types // Journal of Marketing Communications. 2021. Vol. 27. No. 2. P. 115-136. Doi
  • Butkovskaya V., Llonch-Andreu J., Alarcon-del-Amo M. C. Inter-Country Customer-Perspective Analysis of Strategic Antecedents and Consequences for Post-Purchase Behaviour in Integrated Marketing Communications (IMC). // Journal of International Consumer Marketing. 2021. Vol. 33. No. 1. P. 68-83. Doi

 

2020
  • Butkovskaya V., Romagosa F., Noguera M. Obstacles to Sustainable Entrepreneurship amongst Tourism Students: A Gender Comparison // Sustainability. 2020. Vol. 12. No. 5. Article 1812. doi
  • Butkouskaya V., Llonch-Andreu J., Alarcón-del-Amo M. Entrepreneurial Orientation (EO), Integrated Marketing Communications (IMC), and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs): Gender Gap and Inter-Country Context // Sustainability. 2020. Vol. 12. No. 17. Article 7159. doi

 

2019
  • Klimanov D., Tretyak O. Linking business model research and marketing: new network-based approach to business model ANALYSIS // Journal of Business & Industrial Marketing. 2019. Vol. 34. No. 1. P. 117-136. doi

 

Q2

2024

  • Krasnikov A., Shultz C., Solovyov I., Haddadi M.,  Danilina N., Leontyev D., Chaltsev V. Meta-Analysis: Quality of Life and Marketing Systems // Journal of Macromarketing. 2024. Vol. 44. No. 1. P. 135-150. doi 

 

2021
  • Klimanov D., Tretyak O., Goren U., White T. Transformation of Value in Innovative Business Models: The Case of Pharmaceutical Market // Foresight and STI Governance. 2021. Vol. 15. No. 3. P. 52-65. doi

 

Книги и главы в коллективных изданиях

  • Ребязина В. А., Гулакова О. В. Специфика клиентоориентированности российских компаний // В кн.: ТРАНСГРАНИЧНЫЕ РЫНКИ ТОВАРОВ И УСЛУГ: ПРОБЛЕМЫ ИССЛЕДОВАНИЯ V Международная научно-практическая конференция. Владивосток : Издательство ДВФУ, 2023. doi С. 16-20..
  • Ребязина В. А., Смирнова М. М., Гулакова О. В., Кусраева О. А. Управление клиентоориентированной компанией: основные теоретические и методологические подходы к исследованию / Науч. ред.: В. А. Ребязина, М. М. Смирнова. М. : Издательский дом НИУ ВШЭ, 2023.
  • Глава книги Ребязина В. А., Тункевичус Э. О. Факторы, формирующие онлайн-доверие представителей молодого поколения // В кн.: Шестая международная конференция «Управление бизнесом в цифровой экономике»: сборник тезисов выступлений. СПб. : ИПЦ СПбГУПТД, 2023. С. 171-177.
  • Мхитарян С. В., Сидорчук Р. Р., Скоробогатых И. И., Лукина А. В., Мешков А., Мусатов Б., Маркин И., Муртузалиева Т., Мусатова Ж. Б., Невоструев П., Рыкалина О., Тультаев Т., Харионовская А., Волошина Г., Коробков С., Осипов А., Афанасьева С. Анализ транспортной доступности жилищных комплексов г.Москвы на основе геоинформационной базы данных / Под общ. ред.: Р. Р. Сидорчук, С. В. Мхитарян, И. И. Скоробогатых. М. : Русайнс, 2023.
  • Глава книги Rebiazina V., Haddadi M. COVID-19 Pandemic Impact on Customer Loyalty Factors in Russian E-Commerce Market, in: Digital Transformation and Global Society. 6th International Conference, DTGS 2021, St. Petersburg, Russia, June 23–25, 2021, Revised Selected Papers / Ed. by D. A. Alexandrov, A. V. Boukhanovsky, A. V. Chugunov, Y. Kabanov, O. Koltsova, I. Musabirov, S. Pashakhin. Cham: Springer, 2022. doi P. 431-445. doi
  • Глава книги Krasnikov A., Rebiazina V., Berezka S. COVID-19 Pandemic, Catalytic Institutions, and Consumer Well-Being: Evidence from Russia, in: Community, Economy and COVID-19: Lessons from Multi-Country Analyses of a Global Pandemic. NY: Springer, 2022. doi Ch. 18. P. 367-388. doi
  • Rebiazina V., Rozhkov A. Case study "Reloading the Kalashnikov brand image, hit or miss ", in: Management practices of Russian companies. Vol. 1. Cases from the HSE Graduate School of Business Collection / Ed. by S. Kushch. M.: HSE, 2022. P. 19-30.
  • Сидорчук Р. Р., Скоробогатых И. И., Мхитарян С. В., Мусатова Ж. Б., Невоструев П. Ю., Муртазалиева Т. В., Перепелки Н. А., Рыкалина О. В., Стукалова А. А., Глинская М. И., Маркин И. М., Широченская И. П., Кадерова В. А., Волошина Г. А., Коробков С. А., Сагинов В. Л., Лукина А. В. Маркетинговый анализ пассажирских потоков и клиентского опыта на вокзалах города Москвы / Под общ. ред.: И. И. Скоробогатых, Р. Р. Сидорчук, С. В. Мхитарян; науч. ред.: И. И. Скоробогатых, Р. Р. Сидорчук, С. В. Мхитарян. М.: КноРус, 2022.

 

Учебники и учебно-методические издания

 

Учебные кейсы из коллекции ВШБ