Internships in CIS countries
Uzbekistan
KPMG AUDIT. Strategy & Operations Intern
Strategy & Operations Group is ready to act as a reliable partner throughout the entire process of strategic and operational planning, starting from the definition of the mission and vision, opportunities for growth of the business, identification of a business model most suitable for your needs, development / updating of the strategy followed by ways to increasing operational efficiency, including elaboration of the new organizational structure, business process optimization, development of key performance indicators and implementation of the strategic road map.
KPMG Strategy and Operations Group in Tashkent is a dynamically growing practice that provides a wide range of strategic advisory services to leading companies in different industries of Uzbekistan.
We are currently looking for experienced professionals to join our team and to grow with us to meet the needs of our expanding client base.
It is expected that Senior Consultant to be participated in the following assignments:
Strategic project might be, inter alia:
— Corporate/Business unit/Gov strategy development
— Marketing strategy
— Consumer strategy
— Product strategy
— New market entry strategy
— Strategic benchmarking
Operational projects, inter alia:
— Procurement
— Reporting - KPIs/Balance score
— Operating model, Business processes optimization
— Cost optimization
— Sales function improvement
— Organizational structure optimization
— Transformation and change
— Head count optimization
— Operational benchmarking
Responsibilities:
— Conducting primary and secondary research on the client organisation and the whole industry; interviews with the client and arranging focus groups
— Identifying issues, gathering primary data, and presenting recommendations to key decision makers
— Participation in building strong business relationships with clients
— Being a team member on complex strategic advisory assignments: strategy reviews and development, market assessment, product development
— Participating in designing and executing strategic and financial analyses on prospective target companies and markets
— Participating in the design and delivery of interview programmes with clients, customers and other potential industry participants
Following the KPMG culture of encouraging your colleagues’ talents and aspirations
Requirements:
Higher education (Alumni) from a leading Uzbekistan or abroad university (degree preferably in Strategic management, Finance, Economics, Management, Mathematics, MBA is an advantage)
- Experience in strategy or operations related projects is a must
- Good knowledge of analytical methods
- Basic knowledge of macroeconomics/microeconomics
- Marketing analyses, Statistical tools (forecast methods, data analysis)
- Fluent English and Russian OR At least upper-intermediate English and Russian
- Strong computer skills MS Excel
- Strong OR excellent written and verbal communication skills
- Effective team player
- Strong analytical skills and logical thinking
- Exceptional attention to details
- Ability to work under tight deadlines and multitask
What we offer?
- Comprehensive remuneration package
- Transparent path of career growth
- A wide range of training and development programs
- Opportunities for further development of professional skills through participation in diverse projects with international focus
EY. Intern in Risk group (Consulting group)
Обязанности:
- Построение систем управления рисками (в том числе финансовыми) клиента
- Количественная оценка кредитного и рыночного риска
- Разработка и валидация рейтинговых/скоринговых моделей
- Разработка и валидация регрессионных моделей для прогнозирования значений риск-метрик
- Диагностика и внедрение ВПОДК
- Разработка и валидация методологий расчета ожидаемых кредитных убытков в соответствии с требованиями МСФО 9
- Разработка подходов к проведению стресс-тестирования
- Оптимизация кредитных процессов
- Разработка и внедрение инструментов машинного обучения
Требования:
- Высшее математическое, техническое или финансовое образование (допускается 4 курс университета)
- Знание теории вероятности и основ статистики
- Математическое и финансовое моделирование
- Базовые знания бухгалтерского учета и финансов
- Умение работать с большими объемами данных
- Владение английским языком на уровне не ниже Intermediate
Условия:
- Навыки программирования в VBA, C/C++, R, Python, SAS, SQL
- Прикладные статистические программы (EViews, Stata и другие)
- Подготовка к сдаче экзаменов FRM/PRM/CFA (или пройденные начальные уровни)
Belarus
PepsiСo. Cтажер в отдел логистики (направление планирование поставок)
Обязанности:
- Оказывать помощь специалистам по планированию поставок в части организации сбора и обработки данных о реальных текущих остатках ГП на складах в Беларуси и Таджикистане;
- Создавать и дорабатывать инструменты и отчеты, оптимизирующих работу функции и увеличение эффективности логистических операций;
- Обрабатывать отчеты по вторичной логистике;
- Заниматься построением коммуникации со смежными функциями.
Требования:
- Навык эффективного использования Excel;
- Высокие аналитические способности;
- Навык построения кросс-функциональных отношений с коллегами;
- Английский язык не ниже Pre-Intermediate;
- Возможность работать полный рабочий день.
Условия:
- Поддержка от специалистов PepsiCo;
- Официальное трудоустройство;
- Достойное вознаграждение;
- Глубокое функциональное погружение в выбранную отрасль бизнеса;
- Специально разработанная программа развития и обучения;
- Развитие критических компетенций для построения успешной карьеры;
- Интересные задачи и возможность работать над реальными проектами.
BAT. Management Trainee - Finance
WHAT IS MANAGEMENT TRAINEE PROGRAM IN FINANCE?
18 months of fast-track development program for future managers.
Training programs to develop your leadership potential and professional skills.
Familiarity and immersion in the work of key departments of the company (in accordance with the chosen direction) and involving in significant business-projects.
Professional support from a coach (a representative of Senior Management Team) and line managers.
The guaranteed position of the Manager after a successful termination of the Program.
Our Management Trainee Program will give you numerous opportunities to further develop your career by working in Corporate Finance, Corporate Tax, Treasury, Audit, Commercial Finance or in one of our regional finance shared service centres. You will be a part of a team which is consulted and involved in advising on resource allocation of brand investment; evaluating and improving returns and, of course, in managing the delivery of consistent profit growth to the Group's shareholders.
We're serious about putting you on the right career path, and consider our Management Trainee Program as a stepping-stone to bigger and better things.
It's tough. It's fast-paced. And it'll stretch you to the limit. If you have what it takes, no other organisation can offer a graduate experience quite like ours. The only question is: are you up to the challenge?
IF YOU...
- are looking for career in Finance;
- are fluent in English;
- have a university degree or equivalent and maximum 3 years of relevant work experience;
- possess leadership skills demonstrated through extra-curricular activities;
- have strong analytical skills;
- are an inspiring and engaging individual, driven and ambitious;
- are mobile
....we are looking forward to your application!
WE OFFER:
- full time work;
- supportive corporate culture;
- сonstant opportunity for development;
- сhance to drive ambitious projects;
- сompetitive salary;
- social insurance (medical insurance, life insurance).
Tajikistan
Eurasia Foundation of Central Asia. Internship
Eurasia Foundation of Central Asia – Tajikistan welcomes energetic and motivated international interns to work with us in Dushanbe.
EFCA-Tajikistan is a leading NGO in the country engaged in implementing programs across several social and economic development sectors. We work with a range of donors and local partners, including the World Bank, UN agencies, USAID, other governments, private foundations, and corporations. We will give you responsibility and expect you to get involved in project implementation, research, and evaluation. We accept interns at any time of the year, and are relatively flexible regarding the length of the internship.
Position details
Requirements:
- He/she must express a deep interest in Central Asia and Tajikistan; as well as concerning the work of international organizations.
- Proficiency in writing English; knowledge of Russian or Tajik is a plus.
- Previous experience in international development projects is desirable.
Duration: Minimum of three months
Mission: The candidate will assist the Development, Monitoring and Evaluation Manager in her work. He/she will participate in identification of civil society needs in Tajikistan and the elaboration of a strategy which meets donors’ expectations. In addition, he/she will contribute to monitoring and evaluation of EFCA-Tajikistan’s current projects.
Additional Information
The internship is an unpaid position. However, our office manager will provide support to find accommodation depending on your budget and preferences. As for the visa, support to obtain a visa (invitation letter) will be provided .
Interested candidates should send a CV and a letter describing their availability, areas of interest, previous experience and internship expectations with the subject “EFCA Internship Opportunity” to the following addresses:
Мегафон. Экономист по планированию и анализу
Основные области ответственности:
· Участвует в подготовке Бюджета Компании, взаимодействуя со всеми подразделениями в рамках регламента Бюджетного процесса;
· Участвует в подготовке ежемесячных прогнозов и в занесении информации в Hyperion;
· Формирует периодические отчеты для внутреннего пользования и принимает участие в подготовке информации для предоставления в ГО ПАО МегаФон;
· Своевременное внесение данных в систему Hyperion Planning;
· Работа с оборотным капиталом (ДЗ, ТМЦ, НЗС, авансы);
· Контроль над перерасходом бюджета.
Требования:
· Высшее экономическое образование;
· Способность быстро обучаться;
· Знание основ законодательства РТ в области финансов, основ бухгалтерского учета РТ и международных стандартов IFRS желательно;
· Хорошие навыки работы с программными продуктами Microsoft Office;
· Умение работать в программе Excel обязательно.
Мы предлагаем:
· Оформление по трудовому кодексу РТ;
· Работу в комфортабельном и уютном офисе;
· График работы 5/2;
· Медицинское страхование;
· Реальные перспективы профессионального и карьерного роста;
· Super-Up проекты с достойной оплатой.
Kazakhstan
AIR ASTANA. Стажер в IT (e-commerce)
Мы находимся в поиске стажеров по специальности IT для работы с UX/UI цифровыми продуктами авиакомпании, а также работой с платежной системой, сбором требований для проектов данной системы.
Требования:
- Выпускники 3-4 курсов в области информационных технологий;
- Без опыта/ наличие опыта с IT, Финтех, математическим или Бизнес бэкграундом приветствуется;
- Знание языков: Русский – свободно; Английский – Intermediate; Казахский язык – продвинутый;
- SQL, знание и понимание инновационных финансовых продуктов и технологий; UX/UI
- Разработка
- Ведение проектов/продуктов;
- Аналитический склад ума;
- Умение работать в команде;
- Ответственность;
- Внимательность к деталям.
Условия:
- Продолжительность: 2 месяца с возможностью дальнейшей пролонгации;
- График работы: 5/2, 08:00-17:00, офис;
- Оплачиваемая стажировка;
- Развозка;
- Возможность трудоустройства.
EY. Стажер в Академию Бизнеса
Обязанности:
- Помощь в организации и подготовки к тренингам как для онлайн и оффлайн форматов.
- Подготовка аудитории, материалов для тренингов
- логистика поездок преподавателей.
- Делопроизводство документов: отправка почты, договоров, фин. документов.
- Помощь группе маркетинга (набор информации, слайдов и пр.).
- Координация работы внутренних служб и подрядчиков, вовлеченных в проекты
- Анализ удовлетворенности клиентов
Требования:
-
законченное Высшее Образование,
-
знание англ. языка
-
внимательность, ответственность,
-
высокая мобильность, готовность к multi-tasking работе.
-
Знание MS Word, Excel, Power Point
Kyrgyzstan
Mazars. Accountant
Обязанности:
-Ведение участков: банк, касса, авансовые отчеты, поставщики по нескольким клиентам;
-Помощь старшему консультанту.
Требования:
-Высшее/Среднее образование (Бухгалтерский учет/Экономика/ Финансы)
-Свободное владение русским языком письменно и устно
- Знание участков банк, касса, авансовые отчеты (желательно)
-Опыт работы в 1С (желательно)
-Обязательное знание английского языка
-Желание развиваться в бухгалтерии
-Коммуникабельность, ответственность, внимательность
Условия:
- Возможность работать в западной компании, входящей в Top 10 компаний-мировых лидеров по предоставлению услуг в области аудита, бух. учета и консалтинга;
- Фиксированная зарплата;
- Ежегодная премия, зависящая от результатов работы;
- Внутренние и внешние тренинги;
- Возможность выбора работы из дома/офиса
Mazars. Junior Auditor
Обязанности:
- участие в аудиторских проектах
- помощь старшим аудиторам
Требования:
- высшее образование в области экономики или точных наук
- знание английского языка
Условия:
- возможность работы в дружном молодом коллективе
- возможность построить карьеру в международной компании
EY. Intern for audit department
Job purpose:
As an Audit Intern you will work full-time from September 2021 on various audit engagements.
Your client responsibilities:
Working in a team, you will interact with the client in order to collect all the necessary data/information, set-up and maintain audit files, prepare leads, etc.
Your people responsibilities:
- Positive attitude and demonstrate willingness to learn
- Work constructively with team
Experience:
- Graduates from Finance and/or Accounting;
- Excellent written and verbal communication skills in English (other language is a plus);
- Proficient IT skills (Word, Excel, Power Point);
- High level of motivation and drive to start a career in professional services.
Skills:
- Self-motivated, positive attitude
- Willingness to learn
- Attention to detail with a commitment to high quality and accuracy
- Desire to exceed expectations
- Interest in the different fields of assurance
- User level IT (Ms Office) knowledge
- Ability to work full-time from September 2018
- Readiness for business trips
We offer you:
- Work with a bright, friendly and energetic team
- Develop your personal and business skills by working on challenging projects with some of the most well-known companies as well as through our extensive learning and development programs
- Receive a competitive remuneration package
Samsung. Key account manager
Responsibilities:
- Actively approach targeted business clients/projects and search for new client leads
- Build and maintain effective relationship with key and potential clients, interacting with business partners
- Conduct market research (analyze competitors, efficiency of sales strategies, etc.)
- Conduct quarterly product and sales training for partners and field force
- Drive sales performance through implementation of sales and marketing initiatives, achieve targets
- S/O tracking and reporting (Shelf share, stock availability, goods distribution)
- Present sales and revenue reports and realistic forecasts to the management team
- Serve and close all financial related expenses and salaries
- Represent on behalf of SECE in Kyrgyzstan
- Establishes marketing goals based on past performance and market forecasts
- Develop detailed marketing plans (ATL & BTL) for all CE products and implement the plan
- Communicates with vendors, dealers, advertising agencies and other services to help CE marketing come to fruition
- Tracks all marketing data, collect necessary documents and creates detailed reports and verbal presentations to bring to senior executives and prepare closing documents required by accounting team
- Works on various systems for creating proposals and closing the projects
Requirements:
- Upper-Intermediate English
- Excellent knowledge of MS Excel, MS Power Point
Conditions:
- Lunch compensation
- Mobile allowance
- Medical insurance